Rakúsko - Dachstein 13.-21.7. 2012

obr. Znova pár fotiek, tento krát z klubovej akcie v upršanom Rakúsku. Čo napísať, namiesto krásneho lezenia v okolí chaty Adamek sme len oddychovali po ťažšom výstupe v daždi na chatu a robili krátke vychádzky pred dvere či sa počasie umúdrilo. Nie ... na lezenie katastrofa, tak sme využili aspoň krátku dieru na výstup na Hoher Dachstein, 2995 m. Na tretí deň sme zliezli z chaty k autu pri jazere Vorderer Gosausee a prešli krátku feratu priamo nad hladinou jazera. Nasledujúci deň sme vyrážali na feratu už z campu na druhej strane masívu z Ramsau. Prešli sme feratu Anna a poobede s Peťkou feratu Hunerscharten. Z vrcholu, plošiny Sky Walk, sme sa našťastie dobre zorientovali, v tej hmle to bol tip, a hrebeňom sa dostali k tunelu a zostúpili dolinou Edelgriess k autu.
Je čas ísť domov ... s malou prestávkou pri Losenhaime v oblasti Schneeberg sme poliezli pár ciest hneď vedľa vodopádu. Jedna posádka odišla domov a druhá sa rozhodla skúsiť šťastie ešte ďalší deň. A oplatilo sa. Jasná obloha, teplo, tak sme prešli hrebeň Schneebergu cez vrcholy Kaiserstein-Klosterwappen-Waxriegel. Večer sa zatiahlo, takže aj mi pokračujeme smer Slovensko. Spali sme v aute pod Hohe Wandom a nechali to na náhodu. Na druhý deň sa podarilo prejsť 6 ferát počas šiestich prestávok v daždi. No čakania v zarosenom aute sme už mali dosť, takže odchod.

obr
V zlom počasí, s ťažkým nákladom a po dlhej ceste z Humenného sme vyrazili na Adamek Hutte

Na druhý deň - čakáme na počasie

Spoločné foto, keď konečne prestane pršať alebo snežiť, Vlado, Dušan, Peťka, Monika, Jožo, Peťka

obr
Na Dachsteinskom ľadovci, dole chata Adamek a nad ňou mokrá stena, kvôli ktorej sme prišli

Ľahučká feratka po hrebeni, ale bez lana celkom nepríjemné v čerstvom snehu

Hoher Dachstein 2995 m

Ferata priamo nad Vorderer Gosausee

Ferata Anna

Krásne do kopca

obr
Úsek za D, najťažšie miesto v ceste

Mitterstein, 2097 m

Ďalšou feratkou "zostupovkou" Hunerscharten ideme ľahším terénom k vrcholovej stanici

Hunerkogel, 2687 m s plošinou Sky Walk

Presunuli sme sa smerom domov do Losenhaimu ...

... a lezieme

obr

Ukazuje sa pekný deň, tak ho musíme využiť a vyrážame na hrebeň Schneebergu

Waxriegel, 1888 m, vzadu hrebeň Klosterwappen - Kaiserstein

Nad dedinou Maiersdorf nastupujeme do prvej feraty ...

... feraty HTL

Našli sme „feratu“ Wildenauersteig (D), ktorá je len s kramľami bez lana

Úsek v džure v strede steny

obr
Chvíľku nepršania využívame na poslednú feratu Wahringersteig (B/C) a po nej domov