Skialpinizmus

Široká veža 21.4.2013

obr. Pravdepodobne posledná naša skialpakcia túto zimu. Ale vyšlo nám perfektné počasie, aj sme si pekne polyžovali.
Prešli sme z Malej Studenej doliny do Veľkej Studenej doliny cez Priečne sedlo, z ktorého sme vybehli na Širokú vežu. Z Priečneho sedla to bolo 700 m prevýšenia a súvislého lyžovania na chodník vo Veľkej Studenej doline. Potom ešte ostalo okolo 300 metrov prevýšenia na Hrebienok. A ďalej asfaltka do Smokovca.

Chata pri Zelenom plese – Skialpstret 2013, 12.–14.4.2013

obr. 4. ročník Skialpstretu bol na výbornom mieste – Chate pri Zelenom plese. Z Humenného sme sa tam vybrali v dvoch skupinách, dokopy osem ľudí.

Kriváň 7.4.2013

obr. Pár fotiek z akcie na Kriváň. Nepodaril sa nám zjazd východným žľabom pre zlé podmienky v ňom, hlavne v najťažšom úseku, tak sme šli klasicky Krivánskym žľabom. Vrchol nám doprial nádherné počasie.

Rysy a Veľké Hincovo pleso 29.-30.3.2013

obr.Dva dni pred prázdninami už smutne sledujeme podmienky a počasie v Tatrách. No nič nevyšpekulujeme, a ostáva nám len postupne odhlasovať Brnčalku aj Zbojníčku a nechávame zarezervované aspoň Popradské pleso .... kurnik, doma sa nám nechce kvasiť, veď všetci máme voľno min. 4 dni, tak ku Vladovi, Marošovi, Peťke a mne sa pridáva Jožko z Kocúra a využívame aspoň túto rezerváciu.

Kriváň a Predné Solisko 20.-23.2.2013

obr. 2 dni počas jarných prázdnin sme v práci, ale potom nás už nič nedrží a v utorok poobede ideme do LM. Ešte v utorok volám Mariánovi a Kubovi a zisťujem aktuálne podmienky vo Vysokých Tatrách. Po ich opise sme rozhodnutí ísť hneď na druhý deň na Kriváň.

Žiarska dolina 26.-27.1.2013

obr.Tento víkend predbiehali vášnivé debaty v znamení, Ideme! Len kam? Ešte v sobotu skoro ráno sme sa na ceste pri Levoči rozhodovali, kam budú smerovať naše kroky a lyže. Žreb padol na Žiarsku dolinu a jeho vrchol Baranec, s návštevou Žiarskej chaty a večerným presunom autom na Štefáničku do Nízkych Tatier. Cesta k Žiarskej doline vedie popod Dušanovu bytovku v Liptovskom Mikuláši, kde sme sa obzerali po jeho papagájovi či nelieta niekde okolo.

Danová 20.1.2013

obr. V nedeľu 20.1.2013 sme sa vybrali trošku si zalyžovať na Danovej v zostave Jožko, Kubo, Vlado, Maroš. Nakoniec s toho bol poldenný skialp, bolo supeeer.

Pľaša – Ďurkovec 19.1.2013

obr. V sobotu 19.1.2013 sme prešli trasu: Runina – sedlo Zálomy – Pľaša – Ďurkovec – Runina. Trvalo nám to cca 5h (a to sme išli pomaly). Počasie ako v zime, bola zima, trošku hore fúkalo, snehu bolo málo, ale dalo sa šľapať. Bolo super.

Jarná lyžovačka v Žiarskej

Niet asi krajšia lyžovačka ako v jari na bezpečnom snehu a keďže tento rok bol “štidry na šnich” tak sme sa dohodli aspoň pre jednodňovú akciu v Žiarskej doline - v takmer obývačke Duška.

Veľkonočný skliap v Tatrách 7. - 9. 4. 2012

obr.
Klin (Západné Tatry), Chopok (Nízke Tatry) a Vysoká (Vysoké Tatry).