Horolezectvo a VHT

Články týkajúce sa horolezectva.

Babská jazda 21.8. – 23.8.2015

obr.
Je to tu. Stretávame sa s Monikou na stanici v Poprade a s úsmevom na perách sa objímame a tešíme sa na náš výlet. Mala to byť babská jazda. Ono aj bola, ale boli sme len dve, keďže ostatné baby, čo sme volali to z rôznych dôvodov zrušili. Nevadí, my si to patrične užijeme aj dve :-)

Vysoká 6.10.2013

obr.Ďalšia nepredvídaná nedeľa, keď deň predtým ešte nikto nevedel kde skončíme, keď sa zrúcali všetky plánované i narýchlo pozbíjané akcie a nakoniec sa v polome, v miestnej Tatranskej oblasti pod Popradským plesom ocitli traja „skalný“.

Ľadový štít 8.9.2013

obr.Po dlhšej odmlke som sa nechal prehovoriť na Tatranskú akciu. Ako vždy, posledné slovo padlo piatok večer pri pive. Bol to Majkiho nápad dať niečo „ ostrejšie“ po jeho predchádzajúcich kočíkových výjazdoch. O štvrtej ráno vyrážame z Humenného piati v aute. Majki, Dušan, ja, Maroš a Ďuro. Pár minút po šiestej už vyrážame zo Smokovca do Malej Studenej doliny, smer Ľadový štít.

Kriváň a Predné Solisko 20.-23.2.2013

obr. 2 dni počas jarných prázdnin sme v práci, ale potom nás už nič nedrží a v utorok poobede ideme do LM. Ešte v utorok volám Mariánovi a Kubovi a zisťujem aktuálne podmienky vo Vysokých Tatrách. Po ich opise sme rozhodnutí ísť hneď na druhý deň na Kriváň.

Lysá Poľana - lezenie ľadov v Bielovodskej doline 1.~3. 2. 2013

obr. Po roku sa opäť pridávame k Michalovčanom a ideme liezť ľady do Bielovodskej doliny v pozmenenej zostave, Peťka, Endži, Vlado, Rasťo a ja. Maroš na poslednú chvíľu musel odmietnuť a som rád, že sa pridala Endži. A nemuseli sme ísť na našom autíčku, pretože sme sa nasúkali do väčšieho auta k Rasťovi.

Gerlachovský štít 15.9.2012

obr. Plánovaný výstup Martinovou cestou na Gerlachovský štít sa podaril a to z Poľského hrebeňa. Pozbierali sme sa ôsmy, čiže trošku väčší počet, a preto navrhnuté zjednodušenie výstupu v podobe vývozu na Sliezsky dom nebolo až také zlé. Lebo zlaňovanie a istenie na pár miestach zabralo viac času, no stihli sme za svetla zostúpiť do Batizovskej doliny.

Vysoké Tatry 2012

obr. Aspoň pár fotiek z lezeckých Tatier v roku 2012, kým sme neodišli do Nepálu.

Zamkovského chata 3.~5.2.2012

obr. Každoročne sa koná na chate stretnutie milovníkov hôr, ktorú organizuje Martin Gáblik. Asi Martin, ale to je jedno, hlavné je stretnúť sa so známymi aj neznámymi. V rámci akcie tu majú stretnutie aj účastníci minuloročných expedícií na Cho Oyu, vysokej 8201 m. Tento rok sme sa pridali k Sašovi aj Vlado, Peťka a ja – Dušan, a stálo to za to. Nielen premietanie z expedície, večerná zábava, ale aj náš zvolený program počas dní, aj keď nevyšiel podľa predstáv.

Lysá Poľana - lezenie ľadov v Bielovodskej doline 27.~29. 1. 2012

obr.Posledný januárový víkend sme využili pozvanie od Michalovských lezcov na spoločnú akciu v Bielovodskej doline. Išlo o lezenie ľadov pri Lysej Poľane.

Chorvátsko – Paklenica 2011

obr. 15. ~ 24.7.2011

"Vlado", zahučal som do vysielačky 15 minút pred plánovaným odchodom.
"h?", ozvalo sa z druhej strany,
"Nejdeme už? Ja ti mám cestovnú horúčku, alebo čo."