Hvar 8.-16.6.2013 - denník

obr. Chceme ísť liezť na Hvar, pridáš sa? To bola otázka, na ktorú sa nedalo odpovedať nie. Veľmi som sa potešil. Na Hvare som ešte nebol a počul som, že je tam prekrásne. V utorok, pár dní pred odjazdom, som prišiel do Košíc aby sme prediskutovali posledné maličkosti. Ako som sa doma balil napadlo ma, budem si písať denníček, aby som potom s článkom nemal problém.

obr

Konečne nastal piatok deň H (Hvar). Som zbalený akoby som išiel niekam na mesiac, no ja idem na 9 dní. Pricestoval som do Košíc, kde ma už čakali kamoši. Vaky aj seba sme nahádzali do auta a mohli sme cestovať. Som plný očakávaní a neviem sa dočkať nových zážitkov, ktoré ma čakajú. Z Košíc vyštartovali dve autá. V jednom aute sa viezli: Maroš ako šofér, Peťo, Katka, Dano a Ja. V druhom aute: Janko ako šofér, Kristínka, Alan ml., Beatris a Majka. Náš cieľ bol Split, kde nás už čakal pristavený trajekt. Cestou do Splitu nám dosť pršalo, už som sa bál že také počasie budeme mať na Hvare, nemali sme. Druhé auto skoro nestihlo trajekt nebiť policajtov, ktorý ich stopli pri zachádzke do slovinska.

Unavení a nevyspatí sa nakoniec všetci stretávame na trajekte, ktorý odchádzal o 5:30 ráno. Cestou trajektom na Hvar, ktorá trvala 2 hodinky, si niekto dal kávu, niekto si zdriemol. Cesta zbehla napodiv rýchlo. Videli sme aj krásny východ slnka. Pomaly sme sa približovali k pevnine.

Sme na Hvare, jupííí. Nasadli sme do aut a hurá do Cliffbase. Cestou sme videli prekrásnu scenériu ostrova Hvar. Auta sme odparkovali a veci, ktorých bolo neúrekom, sme poodnášali do Cliffbase. Toľko ruksakov, tašiek a piva sa nevidí každý deň. S Kristínkou som ešte išiel po Alana st., ktorý za nami prišiel na autobuse na druhom trajekte. O ďalšieho super človeka viac.
obr

Vonku bolo horúco, nedalo sa liezť. Niektorí si po prebdenej noci išli zdriemnuť a tým čo sa nechcelo si zahrali super hru scrabble. Je to super hra plná srandy. Dohrali sme a hurá do mora sa trošku osviežiť. Voda bola úžasná. Trochu som sa aj ponáral a našiel som mušličku, jeej. Dávali sme aj skoky do mora zo skaly, supeeer. Je čas liezť.

V prvý deň som vyliezol 5 ciest: Boli me lulek 6b+ OS / Maestre 6b OS / Hole finfering 7a (pri tejto ceste sa mi podaril pád) / Edge west 6c OS / Central crack 7a TR. Na prvý deň som vylietol dosť ciest nato že som nevyspatý a nespal som skoro 36 hodín. Keďže skala bola trošku ostrá už po prvom dni lezenia som mal sčúchane prsty. Hneď som si spomenul na Dušana, ktorý mi hovoril aby som to hneď v prvý deň nepreháňal. Podľa mňa 5 ciest nie je veľa. Navečeral som sa a išiel som spať. Ostatní ešte boli hore no ja som bol unavený.

Nedeľa, druhý deň, vstávam neskoro, únava urobila svoje. Myslel som si že vstanem skôr a poleziem, no nestalo sa. Bolo už dosť horúco aby som niečo poliezol, tak som sa išiel prejsť a niečo pofotiť. Neverili by ste aká je to makačka fotiť v takej horúčave. Nechal som fotenie a hurá do mora, úžas. Keďže som priniesol aj slackline s Jankom sme premýšľali kde ho upevniť. Našli sme miesto nad morom, hoci trošku kratšie ale dobré. Napli sme ho a hneď aj odskúšali. Pri prvých krokoch boli pády, no na tretí pokus sa mi darí prejsť na druhú stranu. Z toľkého padania do mora som vyhladol. Na obed som si uvaril ryžu s mexickým guľášom a pridal som tam aj pokrájanú paradajku s papriku, mňamka. Po obede sme si zahrali aktivity, bola neskutočná sranda.
obr

Dnes mali pricestovať ďalší do partie Alex a Jano. Jano je taktiež s Humenného ale žije v Košiciach. Trošku sa zatiahlo, tak sme aktivity nechali tak a išli sme si zaliezť. Dnes zas vyliezam 5 ciest: Left stalker 6a+ OS / Right stalker 6a OS / Pizdic Sten 6a+ OS / Galjot 6a+ OS / Hajzel route 6c OS. Keď som doliezol prvú cestu bola už skoro tma, nádhera. Rýchlo som sa musel prezliecť lebo ostatní sa chystali do reštaurácie na pizzu. Bol tam aj náš spolubývajúci kamoš s Francúzka Giom. Bolo mi ho trošku ľúto že tam iba tak sedí a nehovorí nič. Navrhol som aby sa rozprávalo po anglicky. Nakoniec som bol ja čo sedí, nič nehovorí. No pomocou kamošov, ktorí tlmočili som sa zapájal aj ja. Mesiac už bol vysoko tak v dobrej nálade sa vraciame do cliffbase. Dali sme ešte zopár pív a okolo pol 2 sme išli spať. Zas bude ťažké vstávanie, och.

Pondelok, tretí deň sa budíme zas neskoro. Máme šťastie, nie je tak horúco, dá sa liezť. Naraňajkovaný, umytý sa púšťam do lezenia. Dnes som si liezol ľahšie cesty: Big crack 6a+ OS / Big blue 6a+ OS / Evanjelijum 5c OS /, bolo už niečo po druhej, tak som sa išiel naobedovať. Poobede som si trošku zdriemol. Oddýchnutý pokračujem ďalej: Iglozubec škaredy 6b OS keď som bol asi v polovičke začalo jemne pršať. Nevzdávam to a doliezam no úplne mokrý. Maroš ma spustil dolu a prestalo pršať, ako naschvál. Trochu som počkal kým skala preschne a s Giomom sa púšťame do prekrásnej, dlhej cesty: Haide 5c OS /. Sú tu krásne dlhé cesty. Keď Giom dolieza už je skoro tma. Po úžasnej večeri, ktorú uvaril super kuchár, ja, som si sadol a vychutnával pivečko s ostatnými. Zajtra ma byť restday, už sa neviem dočkať čo budeme robiť.

Utorok, štvrtý deň zas vstávam neskoro. Môj plán so skorým vstávaním nevychádza. Po raňajkách som si myslel že dnes nebudem liezť, predsa len som si vyliezol pár ciest: Gate 6a+ OS / T2 Kings 7b v tejto ceste som dal 4 odsedy, krásna cesta. Doliezam úplne vyčerpaný z toho slnka. Hneď som išiel do mora a hneď bolo lepšie. Trochu som poslakoval, poopaľoval a zdriemol si. Zobudil som sa na škvrkanie v bruchu, tak som si išiel uvariť niečo pod zub. Poobede hodinka kľudu pri pivku.
obr

Dnes v rámci restdayu sme sa išli prejsť do Jelsy. Krásne prímorské mestečko. Nakúpili sme všetko čo sme nemali, dali sme si zmrzlinku, ja až 4 kopčeky. Zahrali sme si aj mini golf, fakt je to ťažký šport. Išli sme sa navečerať a dali sme si rybu Makrelu s hranolkami, božské jedlo. Dopapali sme a cestou do cliffbase nám Alex púšťal v aute super ukľudňujúce pesničky, pri ktorých som zaspal. Do cliffbase prichádzam unavený. Odložili sme veci, ktoré sme nakúpili a išli sme spať.

Streda, piaty deň vstávam ako vždy neskoro ale oddýchnutý a pripravený na lezenie. Dávam si na rozlez dosť ťažké cesty: Maestral 7a dal som pádik a dva odsedy, nevadí / Jennifer lady 7b táto cesta mi prišla ľahšia ako tá predošlá, predsa som sadol. Maestral som si dal ešte raz tporoup a aj Jennifer lady. Myslel som si že Jennifer vytiahnem ale v polovičke som pomiešal ruky, natiekli bandy a bum, pád. Možno zajtra. Hlad je silnejší, tak som sa išiel naobedovať a trochu som si zdriemol. Vstávam okolo šiestej večer, dosť neskoro. Hneď sa púšťam do lezenia. Keď som prišiel ku skale hneď mi Janko odporúča aby som si šiel vyliezť cestu, že kľudne choď je to ľahké, ok a púšťam sa do nej. V polovičke cesty bol dosť ťažký úsek a napadlo ma že to nebude ľahká cesta. Nakoniec trošku s problémami ju doliezam. Krásne dlhá cesta. Dolu sa dozvedám že to bola cesta: Baracuda 6b+ OS po spánku super na prebratie sa. Vyliezam ešte: Post coitum 6a OS / Pica (s mekčeňom) 6a OS / Andante 5c OS /. Liezol som až do tmy. Navečeraní sme si sadli k spoločnému stolu a pri pivku sme si rozprávali vtipy do neskorej noci. Pred spaním je najlepší smiech.

Štvrtok, šiesty deň vstávam okolo ôsmej. Nebol som hladný tak som si sadol k spoločnému stolu a premýšľal som akú cestu si pôjdem vyliezť. Katka s Alanom liezli hneď vedľa a povedali mi že ak chcem môžem si vyliezť cestu: Las vegas 7a, sú tam nacvakané expresy. Premýšľal som či ju mám liezť ako prvú, predsa to je 7a. púšťam sa do nej. Mal som v nej trošku problém aj s bandaskami a malými chytmi no nespravil som chybu a vyliezam ju úspešne OS. To bola jediná cesta doobedu, mal som z nej riadné bandasky. To bola moja najkrajšia cesta zatiaľ, pretože som ju vyliezol bez raňajok a ako prvú v ten deň a plus na mňa pripekalo slnko. Spotený a s bandaskami sa mi už doobedu nechcelo nič liezť, tak som iba tak odpočíval, leňošil.
obr

Okolo obeda som si išiel zaplávať a trošku sa poopaľovať, poslakovať. Super atmosféra užíval som si. Po zábavke som si uvaril papaníčko a doprial som si trochu relaxu. Sedím si tak v sieti, keď tu prichádza ku mne talian a pýta sa ma že či mu poradím nejakú peknú cestu. V komunikácii som mal trošku problém, ešte že tam bol niekto a pomohol mi. Poradil som mu Jennifer lady 7b že ani ja ju ešte nemám vylezenú ale odkrokovanú áno. Nastúpil do cesty a tam kde som si ja poplietol ruky on tam v tom mal chaos a dal pád. Poradil som mu že nech to skúsi ísť takto. Potom som išiel ja, hurá, preliezam ťažký krok no prišli brutál bandasky, dal som pád, škoda. Talian ju skúša ešte raz a bez väčších problémov ju v pohode vylieza. Povedal som si ak ju on vyliezol vyleziem ju aj ja. Naliezol som, preliezam ťažký krok, som hore. Super pocit, prvé 7b je na svete, huraaaa.

Po troche oddychu si idem vyliezť cestu: Central crack 7a. na toproup som ju dal celkom v pohode tak som si myslel že sa mi to podarí keď si ju vytiahnem. Nepodarilo sa. Dal som asi 4 odsedy, nevadí, nabudúce. Po dvoch výkonoch nemôžem chcieť aj tretí, išiel som liezť niečo ľahšie. Vyliezol som ešte: Capcara 6c OS / Extaza 5c OS / Luk 5c/5b OS /.vyšťavený doliezam jednu s najdlhších ciest. Vzal som veci a hurá navariť si niečo na večeru. Po večeri za odmenu jedno pivko, no dooobre bolo ich viac. Ešte zápis do denníčka a spať.

Piatok, siedmy deň vstávam úplne polámaný. Nechcelo sa mi nič. Dal som si raňajky a leňošil som. Zrazu niekto dostal nápad, poďme na kajaky. Supeeer. Plavili sme sa po mori, ktoré bolo kľudné, krásny pocit. Videli sme úžasne skaly, prírodu, bol to super zážitok. S Alanom som ešte išiel kúsok ďalej. Prišli sme k opustenej pláži, bola úžasná. Trochu sme sa poopaľovali a vychutnávali života. Cestou naspäť sa riadne rozfúkalo a robili sa veľké vlny. Musel som stále pádlovať pretože boli veľké vlny a nemohol som mať žiaden oddych. Bola to riadna makačka prísť naspať do cliffbase. Skoro 4 hodiny na kajaku a všetko v jednom. Po prvýkrát v kajaku a hneď aj úspech, paraaaada. Keď som prišiel do cliffbase vydýchol som si, zvladol som to. Po toľkej námahe mi vyhladlo a išiel som si uvariť obedík. Po obede a troche oddychu som si ešte zaliezol: Brid sunca 5c OS / Stari put 5b OS /. Viac sa mi nechcelo. Bol som unavený a rozhorúčený s toho tepla tak som si išiel zaplávať. Pri západe slnka si plávať, úžasný pocit. Po kúpeli večera a po večeri ostatný dostali nápad aby sme skočili na pivko do reštaurácie. Jasné, ide sa. Dali sme pivko, kto chcel pizzu, pokecali sme, zasmiali, bola srandaaaa. Cestou do cliffbase som sa neskutočne osmial. Prišli sme, zaľahli a spali.
obr

Sobota, ôsmy deň ráno nemyslím nanič. Nie som ani hladný. Vonku je prekrásne. Celé doobedu som len tak presedel. Z nudy som si išiel zaliezť jednu cestu: Selfcontrol 5a/6a/5b OS /. Na obed brutál horúčava, išiel som sa schladiť do mora. Trocha som sa poopaľoval. Na obed som si dal polievočku, nemal som nejaký extra hlad. Poobede sme si išli zaliezť nad morom bez istenia. DWS (deep water solo) bol to nezabudnuteľný zážitok liezť nad morom, tie skoky do mora, krása. Po DWS som si ešte narýchlo išiel zaliezť posledné cesty: Stara vojna 7a OS / Edge north 7a vedel som že bude ťažká tak som si ju viezol na toproup aj s odsedmi. Po lezení som sa išiel baliť. Bolo to smutné že niektorí sa balia a niektorí sa zabávajú. Ich to čaká až o týždeň.

Na večeru sme si spravili ryby. Ráno sa boli kúpiť. Niekto čistil ryby a niekto nosil drevo. Grilovačka pod holím nebom, pri mori, pod skalami, super ľudia, super atmosféra, paráda. Dlho do noci sme sa zabávali. Ja, Katka a Maroš zajtra odchádzame na jednom aute a na druhom Alex s janom. Bolo tu neskutočne krásne. Nedá sa to ani opísať. Plnými dúškami som si to tu užíval. Je čas spať, zajtra nás čaká dlhá cesta domov.

Nedeľa, deviaty deň, po trojhodinovom spánku vstávame ráno o 4 a chystáme sa na odchod. Všimnem si že Katky niet, tak ju idem hľadať. Neviem kde už viac hľadať tak zobúdzam Beu, ktorá mi hovorí že je pri mori s Giomom. Katka nespala celú noc. No mala šťastie, bola zbalená. Zbalení prichádzame k autu, keď tu Katka oznámi že nevie kde má mobil. Pozrela vaky, tašky, mobil sa nenašiel. Utekala dolu do cliffbase ho hľadať. Prichádza k autu, nenašla som ho, neviem kde je. Tak nič. Vedeli sme že trajekt už nestihneme tak sme sa neponáhľali. Cestou k trajektu sa ešte raz Katka pozrela do vaku a hľa, našla ho, jupííí. Prišli sme do prístavu a trajektu sme mohli kývať. Nestihli sme. Zisťujeme kedy ide ďalší. Až o dve hodiny. Čo už, nevadí, aspoň sme si zdriemli. Keď prišiel druhý trajekt, nalodili sme sa a ďalšie dve hodiny plavby, zas sme si pospali. Doplavili sme do Splitu a nekonečných cca 10 hodín do Košíc. Trochu pošoferoval Maroš, no únava bola silnejšia tak som ho vystriedal. Keď sme prechádzali cez Budapešť zabudol som odbočiť, tak sme sa ešte trošku pomotali po Budapešti. Nevadí.
obr

Nakoniec prichádzame na správnu diaľnicu a už len prežiť nekonečnú jazdu v rozhorúčenom aute. Do Košíc prichádzame okolo 20:30, super čas, zvládli sme to. Veci som si prehodil do môjho auta. Rozlúčil som sa a ešte ma čakala cesta do Prešova po brata a s Prešova do Humenného. Do Humenného prichádzame o 23:00.

A som doma. Bol to jeden z najkrajších, najlepších výjazdov, naj TRIP na akom som bol, so super ľuďmi. Už sa teším kedy tam prídem nabudúce, možno aj toho roku........